Pages

Sunday, July 10, 2011

LELAKI BOGEL CABAR LEMBU PAMPLONA


Pesta larian lembu jantan yang terkenal dengan nama Pesta San Fermin berlangsung di bandar Pamplona Sepanyol minggu lalu.

Tahun ini menyaksikan gelagat seorang lelaki bogel mengambil bahagian di pesta tersebut, beliau kemudiannya ditahan polis setelah beberapa kali ditanduk seekor lembu muda jantan.


Gambar (di atas), lelaki bogel dilambung oleh seekor lembu muda jantan.
Beliau menyertai ribuan pengunjung yang mencari keseronokan untuk berlari dengan lebu-lembu jantan yang sengaja dilepaskan.


Gambar (di atas). Orang ramai lari bertempiaran tatkala lelaki ini diserang lembu.
Sepuluh orang dilaporkan tercedera tetapi tiada yang serius. Lelaki ini kemudiannya ditahan atas tuduhan menimbulkan ketenteraman awam.


Gambar (di atas), lelaki itu terhumban setelah dilambung oleh lembu tersebut.

Pesta ini diadakan selama lapan hari berakhir Ahad lalu. Penyertaan paling ramai ialah pada hari Ahad dan ia diadakan setiap tahun bermula dari tahun 1849 lagi.

Biasanya pada hari Ahadlah penganjur akan melepaskan lembu laga terbesar dari negara tersebut, lembu yang digelar dengan nama Miuras.

Hospital Navarra melaporkan 10 pelari menerima rawatan kecederaan kecil di tangan dan kepala. 9 dari mereka adalah rakyat Sepanyol berumur antara 19 – 41 tahun yang kini masih lagi dalam perhatian.

Gambar (di atas). Perserta dalam pakaian tradisi berlari dengan lembu-lembu Miara pada Ahad lalu.

Sementara itu lelaki bogel tadi dilaporkan mengalami kecederaan ringan di muka beliau sahaja.
Sumber: CCTV

Pos Popular Minggu ini